Loading...

Mijn jongensdroom in de schuur !!!

Als je de tijd hebt meegemaakt dat Giacomo Agostini op MV Agusta 13 keer Wereldkampioen is geworden en je zat zelf steeds op de tribune tegenover zijn Pitbox op Francorchamps, mag je dan over het uitkomen van een droom spreken als je nu zelf een (nog mooiere) MV Agusta in de schuur hebt staan !!!

CObus z’n Motorfietsen

Alle nieuwtjes over mijn motor vind je hier.

‘T IS GOUD WAT ER BLINKT BIJ MV !!!

Dat ze bijzonder zijn bij MV wisten we al en dat ze uitzonder - lijke projecten niet uit de weg gaan, maar op verzoek van 'n klant 'n

ON THE ROAD AGAIN . . . .FINALY

Helemaal naar Limburg maar gelukkig niet voor niets. Een E.C.U. van een Ducati maar dezelfde als die van mijn MV en dus halen. Zoals gezegd de motor op

MOTORSEIZOEN MET NIEUWE OUTFIT !!!

Organisatoren roepen het altijd ” Motorseizoen start met de motorbeurs ” en voor ons geldt dat dan ook al voor jaren. Altijd gingen we met ’n aantal collega’s naar de beurs. Ik altijd op de motor  .  .   .    .    .

EINDELIJK “MV AGUSTA” TERUG NAAR DE GRAND PRIX

MV is inmiddels dik 40 jaar weg uit de Grand Prix – racerij nadat ze toen 15 keer wereldkampioen zijn geworden, waarvan Giacomo Agostini er 13 voor zijn rekening nam. Diezelfde Giacomo sprak ik 6 jaar geleden in Amsterdam . . . . . . . . .

NASLEEP “DRIE POTEN” BIJ MOTOR-WEEKEND !!!

Het verblijf moet wel betaalbaar blijven natuurlijk !!! Al jaren organiseren dezelfde personen, voor de motor rijdende collega’s, een motorweekend en gaan we, zeker de laatste jaren, steevast naar de Eifel in het Sauerland Duitsland. Prachtige omgeving met heuvelachtig landschap en prachtige wegen . . . . . . . . .

HOEZO MV IS ECHT BIJZONDER !?!

Hoe je het ook went of keert, hij blijft bijzonder. Niet alleen het merk maar ook de ontwikkelingen en de wijze van presenteren. Ik kan vertellen dat ik niet elke dag op de site zit maar  . . . . . .

In de jaren 60/70, Giacomo Agostini 13 keer Wereldkampioen op MV Agusta. Zoals ze nu gek zijn van Valentino Rossi (ook Italië) was Giacomo mijn idool. Alles uit Italië is van dergelijk mooi design, dat ik daar gek van ben. Maar een eigen MV Agusta ? Iemand kocht met bieden op Ebay “per ongeluk” een MV, wilde mijn Ducati 748 inruilen en ja hoor, CObus had een MV F4.  Op dit moment elk vervoermiddel van mij, komt uit Italië. Racefiets, auto en motor !!! Is dit qua motor mijn “eindstation” ? Wat wil ik nog meer, wat zou er mooier zijn dan dit ?  This is art, dit is de Ferrari onder de motoren en dat heb ik niet zelf verzonnen.

Gek op Italië, althans alles wat ze daar maken is van zo’n mooi design. Als ik het bij vervoermiddelen hou op dit moment, racefiets, auto en motor inderdaad uit Italië. Boven mijn portemonnee ? Nee hoor, desnoods uit Duitsland en zelf invoeren. Dat is gelukt via een collega in Assen.  Mijn derde motor, een Ducati 748 en dat was toen in feite tweede keus. Toen was een MV Agusta voor mij nog een illusie en kwam deze Duuc wel in de buurt van mijn droom. Ik noemde hem dan ook altijd het “broertje” van de MV. Wat deze mooier heeft dan de MV en dan welke motor dan ook  . . . . . . het geluid !!!

Mijn Sradje (schatje) ! Mijn tweede GSX-R 750 van Suzuki. De Suzuki was heel goed bevallen, maar na 3 jr wil je toch weer iets anders. Het zoeken leverde alleen al zoveel kanshebbers op, dat ik al ging rond kijken. Wat je uit Brabant haalt is goed. Deze SRAD van Suzuki stond daar te koop en was liefde op ’t eerste gezicht. Weer een GSX R 750 want de 1100 wilde ik niet Hier dus de grovere GSX-versie met het speciale Suzuki Ram Air Direct systeem toen de racers op straat wat grovere lijnen hadden. Hele speciale uitvoering van de 750 in rood/zwart met gele Rims.

Mijn grootste wens ging in vervulling, toen ik m’n eerste eigen motor kocht. Oorzaak was het lenen van een motor van vriend collega Henk, een Honda VFR. Omvallen, lichte schade maar uiteindelijk meer dan na bijv. huren van een tweewieler. Dus reden om er zelf maar een te gaan kopen. Vanaf zijn “Geboorte” moest dat een Suzuki GSX R 750 worden, zo’n blauw-witte met een luchtslangetje vanaf de tankdop naar de voorzijde motor. Bij Robben Motoren Sliedrecht was ’t raak en kocht ik m’n eerste Suzuki Motor. Dat smaakte naar meer maar dan welke ?